Iata un subiect delicat in care ambele tabere au argumente disjuncte pentru a-si sustine punctele de vedere. Dupa cum v-ati dat seama, cele doua tabere sunt: tabara formata din profesori si tabara formata din elevii cu probleme in ceea ce priveste situatia mediilor si notelor.
Care este situatia? Aproape in fiecare scoala/liceu exista elevi care raman, la sfarsitul anului scolar, cu medii neincheiate sau in situatie de corigenta sau repententa. Parintii unor elevi nu au habar in ce situatie se afla odraslele, pentru ca odraslele au mers tot anul pe ideea "Lasa, ca ma trece profa" si nu au zis nimic parintilor nici dupa primul semnal de alarma (primul doi luat sau media patru pe primul semestru). Ce e mai rau este ca la orice lucrare, eventual teza, au incercat sa copieze si nu prea le-a mers, au lipsit de la multe ore, caietul pentru materia respectiva face parte din categoria S.F., iar tema data pentru acasa nu este de loc "marfa", e mai "cool" sa stea pe 'net si mess'. Ce este si mai rau? Faptul ca profesorii vor sa ii asculte reprezinta o nesimtire si ii streseaza foarte rau si au senzatia ca sunt persecutati si ca profesorii au ceva cu ei. Cam asta reprezinta modelul de elev ce sufera de boala denumita "Corigentoza Repetentionala".
Pe de cealalta parte exista profesorii care vor sa ajute astfel de elevi, profesori care din cinci lucrari date trec in catalog cele mai mari trei note luate, ii mai asculta pentru a-i prinde intr-un moment in care sa poata sa raspunda corect, le mai dau puncte in plus pe raspunsuri date mai de mult si pentru activitatea in clasa, si totusi, nici in astfel de cazuri elevii ce sufera de Corigentoza nu misca, asteapta note pe ochi frumosi, se cearta pe orice mizilic pentru a mai stoarce un punct in plus si acasa la parinti povestesc cu totul altceva. Aceste lucruri ar cam caracteriza un profesor ce ajuta dezvoltarea si raspandirea Corigentozei in cercurile de elevi.
Parerea mea este ca aceasta boala trebuie tratata din timp. Metodele exista, dar nimeni nu le aplica. Elevii suferinzi de aceasta boala nu vor sa invete pentru a scapa de Corigentoza, merg pe ideile preconcepute:
"Ne trece profa pe toti", "Las' ca vad eu cum copiez la lucrari", "Ii duc un referat luat de pe 'net" sau "De ce sa invat la materia asta ca nu imi trebuie la nimic?". Aceasta este una din metodele cele mai usoare de a scapa de Corigentoza, metoda cea mai radicala ar fi cea pe care o pot aplica profesorii impreuna cu conducerea untitatii de invatamant, si anume, exmatricularea la numarul maxim de absente permis sau mutarea disciplinara (astfel se impiedica raspandirea catre alti elevi).
Ce se intampla in lumea reala? Parintii afla candva pe finalul anului ca odrasla e repetenta/corigenta pe motiv ca are profesorul ceva cu odrasla. Vine parintele la scoala si se cearta cu toata lumea pana este lamurit ce se intampla de fapt si nici atunci nu se opreste din comentat. Asta nu ar trebui sa se intample, fiindca parintii responsabili vin in timpul anului si vad situatia copiilor lor. Dar tocmai copii care au o situatie proasta sunt cei "parasiti" de catre parintii lor.
Mesajul pentru parinti ar fi: inainte de a da vina pe profesor pentru notele mici pe care odraslele le iau incercati intai sa va dati seama daca problema este copilul. Tineti cont ca oricat de exigent este profesorul, daca copilul are nota mica se datoreaza in primul rand faptului ca el nu a invatat suficient sau nu a vrut sa invete. Niciodata nu o sa vedeti o lucrare rezolvata corect cu nota mica.
Mesajul pentru elevii de acest gen ar fi: puneti mana si invatati, parintii nu va pot scapa la infinit iar societatea, oricat ar fi ea de prost dezvoltata, nu tolereaza prea bine incultura, lipsa de cunostinte si incapabilitatea. Scopul profesorilor este sa predea si al elevilor sa invete, scopul profesorului nu a fost niciodata acela de a trece elevi de acest gen, desi este fortat sa mai promoveze si astfel de cazuri, din diferite motive.
Mesajul pentru profesori: daca vreti sa filtrati astfel de cazuri, nu mai faceti exceptii si abateri, filtrati astfel de cazuri pana la capat.
Ca sa nu fie discutii, tin sa mentionez ca si eu am fost elev 12 ani, am avut si eu colegi suferind de Corigentoza, am facut si un an meditatii (doar la Limba si Literatura Romana pentru admitere la liceu), am avut si probleme la scoala, dar parintii s-au interesat de mine, am mai tras si chiulul (dar nu in exces), nu m-am ratoit cu vreun profesor pe motiv ca vreau nota mai mare... Cu toate acestea nu zic ca am fost elev model, dar nici Corigentoza n-am luat. Nu ma criticati ca sunt dur cu comentariile la adresa elevilor pentru ca am trecut si eu prin ce au trecut ei, in plus, pe vremea mea era mai multa materie in programa, acum s-a mai redus si tot sunt plangeri ca e prea mult de invatat. De asemenea tin sa mentionez ca am predat si la liceu cam un an si jumatate si am vazut ca nivelul elevilor a scazut de cand am terminat eu liceul. Mai mult, preocuparea principala era orice altceva in afara de scoala. Inca mai predau, doar ca m-am mutat in mediul universitar, aici e altceva, nu mai exista cazurile in care vine parintele sa se certe cu profesorii ca sa treaca odrasla un examen, aici profesorul este legea si cat pot voi face sa ramana asa.
In concluzie, dragi elevi, tineti minte ca nu toti profesorii sunt nebuni si ca poate aveti si voi o vina in ceea ce priveste situatia notelor, asa ca nu mai vorbiti in timpul orelor si fiti atenti la ce zic profesorii in clasa pentru ca au totusi cativa ani buni de scoala peste voi. Dragi profesori, pentru Corigentoza leacuri sunt multe, incercati sa il aplicati pe cel mai bun, dar atentie, cel mai rau leac este sa ii treceti clasa netratati. Dragi parinti, gasiti totusi putin timp sa va interesati si de situatia copiilor, nu acuzati profesorii fara sa analizati putin situatia si sfatuiti-va si cu profesorii pentru a va scapa copiii de Corigentoza.
|